Welcome to Real Cajun Cooking - Pure and Simple

RealCajunCooking.com lets you choose from hundreds of authentic Cajun recipes. Learn to easily prepare and cook original Cajun-style family meals with help from south Louisiana's Cajun cook and connoisseur, Jacques Gaspard, who's been preparing great Cajun meals for decades. Create the best gumbos, seafood, jambalaya, stews, salads and deserts -- the way they were originally prepared. Besides great original recipes, you will discover a hodgepodge of stories, recordings, videos and humorous anecdotes to entertain. So enjoy! Don't forget to tell all of your family and friends about Real Cajun Cooking.

Search This Site

Original Crawfish Chili Recipe

Make a golden brown roux using:

  • 1 cup all-purpose flour*
  • 1 cup butter

Add to roux:

  • 1 cup onions, chopped
  • 1/2 cup celery, chopped
  • 1/2 cup bell pepper, chopped

Cook in roux about 5 minutes then add:

  • 2 quarts water
  • 1 large can tomato sauce
  • 1/2 to 1 cup chili powder
  • Salt and pepper to taste

Cook for at least 2 hours. The longer it cooks, the better it tastes. Approximately 5 minutes before chili is done add 1 lb. clean crayfish tails. Chili beans can also be added if desired.
* You may substitute 5 Tbs. of powdered roux and only 1/2 -cup of butter.

Mmmmm... C'est Magnifiques! 

KT
Signature Icon

1 comment:

  1. Thành phố Hồ Chí Minh (hiện nay vẫn được gọi phổ biến với tên cũ là Sài Gòn) là một trong những thành phố đông dân nhất, đồng thời cũng là trung tâm kinh tế, văn hóa, giáo dục quan trọng của nước Việt Nam. Và đặc biệt là sự thống lĩnh nền kinh tế của đất nước Việt Nam nên nhu cầu vận chuyển hàng hóa từ các cá nhân, doanh nghiệp cũng tăng lên theo đó nên các công ty chuyển phát nhanh sài gòn. Nắm bắt được thị trường, Proship.vn xin mang đến cho quý khách hàng dịch vụ chuyển phát nhanh hcm với chất lượng tuyệt hảo cùng với giá thành cạnh tranh nhất thị trường hiện nay. Proship.vn nhận vận chuyển hàng vào sài gòn chuyển phát nhanh tất cả các hàng hóa, tài liệu…không giới hạn về kích thước cũng như là trọng lượng. Dịch vụ chuyển phát nhanh tại Tphcm của Proship.vn giúp quý khách đảm bảo hàng hóa được chuyển một cách nhanh chóng nhất và giao hàng đến tận tay với chi phí thấp nhất thị trường hiện nay. Quý khách hàng có thể hoàn toàn yên tâm khi sử dụng dịch vụ của chúng tôi.
    Proship cung cấp dịch vụ gửi chuyển phát nhanh vào sài gòn chuyên nghiệp uy tín hàng đầu.Đảm bảo thời gian và gói hàng của quý khách.

    ReplyDelete

Our Most Popular Recipes